První den v Sydney! Travelovers

11. 08. 2016 13:00:00
Máme za sebou více jak čtyřiceti hodinovou cestu, trable s ubytováním a jetlag, ale ani to nás neodradilo od návštěvy jednoho z divů světa!

Před devátou večerní filipínského času jsme se odhlásili z lounge a vydali se směrem k odbavení. Poprvé jsem zažil vážení před letem. Ne zavazadel, ale cestujících. Říkali jsme si, jestli je Cebu až tak nízko nákladová, že by objemnější pasažéři museli připlácet, ale nic takového se naštěstí nekonalo. Po odbavení jsme šli rovnou ke gatu, před kterým prošla naše příruční zavazadla kontrolou, stejně jako naše maličkosti.

Druhý let s Cebu, druhé zpoždění, celkem se otevření gatu prodloužilo asi o hodinu. Naštěstí let byl obsazen tak z jedné třetiny a po otevření šlo všechno celkem rychle. Troj sedadlo v letadle jsme měli pro sebe, takže jsme se mohli celkem natáhnout a relaxovat. Vedle nás seděla příjemná paní z Filipín, dali jsme se s ní do řeči. Letěla do Sydney za svou dcerou a synem, oba zde pracuji a žijí už pár let a ona tráví 3 měsíce na Filipínách a tři měsíce v Austrálii. Při povídání o práci jsme se dostali k tomu, že její dcera vlastní pracovní agenturu. Sama nám dala její kontakt s tím, že se jí máme ozvat. Lucky days. Před tím, než jsme si dali prášky na spaní jsme si objednali pizza roll, akorát nám nechtěl platební terminál načíst ani jednu z karet, musel jsem tedy platit australskými dolary a zdá se mi, že exchange rate účtovány posádkou Cebu Pacific by nepřekonal ani kdejaký vekslák v Praze. Po té náročné cestě jsem nad tím mávnul rukou, neměl jsem silu na to s nimi diskutovat..

S malým zpožděním oproti původnímu plánovanému příletu, což znamená v jedenáct ráno, se konečně blížíme k cílové destinaci, Sydney. Oblétáme celé město, takže si poprvé můžeme na vlastní oči prohlédnout Harbour Bay společně s největšími architektonickými monumenty Sydney - Operou a mostem Harbour bridge. Je to nádhera, běhal mi mráz po zádech. Letadlo vykroužilo půl oblouk kousek za Sydney a zamířilo vstříc přistávací dráze místního letiště. Po pravdě po tom, co vše jsme četli ohledně kontrol imigrantů na letišti jsme měli celkem nahnáno z toho, co nás na letišti čeká a zda nás vůbec pustí. Proto jsme byli celkem překvapeni z toho, jak hladce jsme se z letiště dostali. Před exitem z letiště úředník lidi posílal do řad, ve kterých probíhala poslední kontrola zavazadel. Nás poslal do řady společně s posádkou letadla, takže jsme prošli úplně bez kontroly. Happy days, jsme oficiálně v Austrálii!

Míříme na ubytování, které se nachází v blízkosti centra, přesněji v oblasti Rushcutters Bay. Z letiště jedeme vlakem na Wolli creek, tam přesedáme a jedeme přímo na Kings cross, ze kterého je Rushcutters Bay pár set metrů. Cesta vlakem byla asi nejlevnější možná varianta, i tak jsme zaplatili skoro 40 dolarů. Ubytování jsme našli přes airbnb, vycházelo nám to nejvýhodněji, dokonce regulérní nájem nebyl tak výhodný. Na 7 nocí pro dva v bytě, který pronajímají dva Britové to vyšlo na osm tisíc. Už před tím, než jsme letěli nám Rob, jeden z pronajímatelů, poslal instrukce, jak se dostat do bytu, protože oba byli v práci v době, kdy jsme přiletěli. Klíčky měly být uložené v bezpečnostní schránce na číselný kód. Kód samozřejmě nefungoval, takže jsem musel Robovi volat, jedna minuta stala nekřesťanských 70 Kč. Slíbil, že pošle partnera, který pracuje kousek.

ČekáníČekání

Asi po půl hodině opravdu dorazil. Kód na schránce, který nám poslal byl správný, jen my jsme našli schránku o jeden dům vedle. Jaká je šance, že na dvou domech, které stojí vedle sebe budou na plotě bezpečnostní schránky na číselný kód? Myslím, že pravděpodobnost je skoro stejná jako vyhrát ve Sportce. Liam to naštěstí vzal v pohodě, tak jsme se nemuseli cítit tak hrozně, že jsme ho vytáhli z práce dříve..

Chvilku jsme si odpočinuli, dali sprchu a vyrazili na první nákup do místního supermarketu. Procházeli jsme zátokou, všude kolem nádherná příroda, krásné domy, z místní architektury jsme uneseni. Více ale asi řeknou fotky, takže se budu snažit vzít kameru a vyrazit do ulic trošku zdokumentovat okolí a přiblížit vám, jak to tady vypadá. Celková vzdálenost z bytu do obchodu byla něco přes dva kilometry, zvládli jsme to za necelé půl hodinky, hlavně taky díky off-line mapám a GPS v telefonu. Ceny potravin v marketu jsou v celkovém součtu o něco málo vyšší než v ČR. Udělali jsme nákup jídla na den a půl, nakoupili jsme pár základních věcí a vyšlo nás to na zhruba 40 dolarů. Výhoda našeho ubytování přes airbnb je i fakt, že kluci mají pro návštěvy nachystané snídaně - toasty, čaje, kávu, džus, burákové máslo atd., takže na snídaních taky něco málo ušetříme. Po návratu z obchodu jsem trošku pokecal s Robem a Liamem, dozvěděl jsem se pár základních informací a hlavně, Liam dělá taky v pracovní agentuře a slíbil že se nám pokusí sehnat job, údajně kolem 24 dolarů na hodinu. Mám mu poslat CV, takže jen zařídíme australskou simku, updatnu si CV, připojím reference letter z bývalé práce, který mi zrovna dnes přišel od personální a uvidíme. Byl by sen hned od začátku natrefit na tak dobře placenou práci. Maruška po návratu z obchodu na hodinku usnula, na radu kluků ohledně jet lagu jsme se ale rozhodli, že tu únavu překonáme a půjdeme se projít. Jako cíl naší první procházky jsme vybrali Operu, kterou máme jen tři kilometry daleko.

Vyšli jsme něco před osmou, plánovali jsme původně jít přímo k Opeře, ale park, přes který jsme chtěli projít byl od půl šesté zavřený a jít oklikou by cestu celkem dost prodloužilo, proto jsme se vydali na sousední poloostrov na vyhlídku Mrs Macquarie's Chair, ze které je taky krásný výhled na Operu a Harbour bridge, viz. Foto. Na byt jsme dorazili kolem pul jedenácté úplně zničení, usínáme skoro okamžitě.

Autor: Ondřej Fiala | čtvrtek 11.8.2016 13:00 | karma článku: 13.81 | přečteno: 566x

Výlet k Sydney Opera House! Travelovers

O našem prvním výletu k jednomu ze sedmi divů světa! Sydney Opera House a pár zajímavostí, které provázely její výstavbu!

27.8.2016 v 8:57 | Karma článku: 10.47 | Přečteno: 194 | Diskuse

Ondřej Fiala

Bondi beach podruhé a konečně práce! Travelovers

Rozhodli jsme se vyrazit na koupačku na Bondi beach a taky už máme oba jistou práci! To a mnohem více se dočtete v novém blogu!

20.8.2016 v 10:39 | Karma článku: 11.75 | Přečteno: 385 | Diskuse

Náš první výlet na Bondi Beach - chloubu Austrálie - Travelovers

O našem prvním výletu na světoznámou Bondi Beach, něco málo o její historii nebo o tom, jaké je cestování městskou hromadnou dopravou..

16.8.2016 v 15:30 | Karma článku: 11.75 | Přečteno: 376 | Diskuse

Zápis na školu, otevření účtu v bance a první kroky Austrálií - Travelovers

Máme za sebou otevření účtu v bance, zápis na školu a menší procházku po okolí našeho prvního bydliště, kterým je "kosmopolitní" část Sydney - Kings Cross..

14.8.2016 v 11:00 | Karma článku: 12.64 | Přečteno: 384 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Co zajímá Čechy na blogu?

Všechno možné. Ze všeho nejméně příspěvky s obrázky týkajícími se rudomořských korálových ryb a další fauny. Čtenost takových článků je minimální.

20.8.2017 v 18:10 | Karma článku: 13.62 | Přečteno: 184 | Diskuse

Matus Zahoransky

Prečo cestovné kancelárie terorizujú dovolenkárov ?

Určite to poznáte. Zakúpite si 8-dňový zájazd u cestovnej kancelárie, ale pri mori strávite len 6 dní, pretože cestovná kancelária Vás oberie o prvý aj o posledný deň.

20.8.2017 v 15:59 | Karma článku: 11.90 | Přečteno: 472 | Diskuse

Andrea Špičáková

Je létání ještě vůbec bezpečné?

Poslední týden byl u mě ve znamení dvou letů, na dovolenou do Katalánska a zpět. A oba lety se neobešly bez problémů. Mohla bych upozornit, že tento článek není vhodný pro ty, co se bojí lítat a někam se chystají. ;)

20.8.2017 v 13:00 | Karma článku: 9.51 | Přečteno: 695 | Diskuse

Ervín Dostálek

Místo báječné k narození - 205:Hrad Caernarfon - tam pasují následníka britského trůnu

Od roku 1301 náleží tradičně následníkovi anglického a později britského trůnu titul Prince of Wales (v češtině Princ z Walesu). Místem udělování titulu je dnes welšský hrad Caernarfon - v r. 1969 jej tady obdržel princ Charles...

20.8.2017 v 11:18 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 | Diskuse

Libor Čermák

Výlet po hrázděných domečkách Chebska

Kraj, kde jsem letos strávil svojí dovolenou, jsem si vybral Chebsko. Tam jsem ještě nikdy pořádně moc nebyl, a tak jsem to jel letos napravit. Zabalil jsem si batoh, stan, spacák a karimatku a vyrazil jsem tam z Prahy vlakem.

20.8.2017 v 6:13 | Karma článku: 15.59 | Přečteno: 222 |

Přemýšlíte o tom, jak se žije lidem v zahraničí? Co všechno obnáší rozhodnutí sbalit svůj dosavadní život do pár kufrů, koupit jednosměrnou letenku, opustit rodinu, kamarády, kariéru a začínat od nuly na druhém konci světa?

Pak jste na správné adrese! My se tak rozhodli!

Osud nás zavál až k protinožcům, více jak 15.000 kilometrů od naší domoviny. Původně jsme zakládali blog s tou myšlenkou, že zde budeme sdílet všechny naše zážitky a zkušenosti hlavně pro naše blízké, aby věděli, jak se nám daří a abychom nemuseli každému zvláště psát pořád to samé. Sledovanost ale roste a my budeme rádi, pokud náš blog podpoří někoho v jeho cestě do neznáma, která snad nebude díky našemu blogu až tak děsivá!